Ekip Organizasyonu

network-marketing-ekip2

Ekip lideri,
Ekip lideri yardımcısı (veya ekip asistanı) ve Ekip üyeleri
Ekip lideri; ekip toplantılarını yöneten ve ekip faaliyetlerinden sorumlu olan ekip üyesidir. Bu görevlerinin dışında diğer ekip üyelerinden herhangi bir farkı yoktur. Ekip liderini takımın üyeleri açık oylama yoluyla kendileri belirler.
Ekibi Yönetirken;
Ekibin hedeflerinin ekip üyelerine tanıtılması,
Ekip üyelerine görevlerinin dağıtılması,
Her üyenin görüşünü de alarak üyelerin görevlerinin belirlenmesi,
Her üyenin hedeflerine ulaşmasına kılavuzluk edecek iş programlarının üyelere yaptırılması ve program üzerinde görüş birliğine varılması,
Başarı ölçütlerinin belirlenmesi, ölçme yöntem ve araçlarının belirlenmesi dikkat edilmesi gereken noktalardır.
Ekipte üyelere düşen görevler:
Başarılı bir ekipte üyelerin şu niteliklere sahip olması gerekir;
Tartışma başlatabilme
Amaçlara erişebilmek için öneri getirebilme
Konuları özetleyebilme
İşi ve ekibi sahiplenme
Birlik anlayışı içinde olma
Farklı çözümler getirmede yaratıcı olma ve uzlaşma
Verilere dayalı konuşma
Eleştiriye tahammül etme
Standartlar konusunda grupla beraber hareket etme
İnsan ilişkileri konusunda bilgili olma ve her türlü ilişkide samimi olma
Hoşgörülü olma
Ekip oluşum süreçleri
İlk Basamak (Oluşum Aşaması) ;
Tanışma ve yöneliş: başlangıçta ekip olmamış, bireyler topluluğunun, ortak misyon vizyon çerçevesinde birleşerek ortak amaçlara yönelerek, ekip ruhu kazanıp, ekip özelliğine büründüğü aşamadır.
İkinci Basamak (Fırtına Dönemi) ;
Karışıklık ve karmaşa
Üçüncü Basamak (Normlaşma Dönemi) ;
Biçimlenme, düzenin yerleşmesi ve uyumun sağlanması dönemidir.
Ekip çalışma yöntemini kararlaştırır ve geliştirir
Ekip kendi kural ve normlarını üyelerin de rollerini tanımlar
Beşinci basamak (Dağılma) ;
Görevin tamamlanması